NICIODATA SINGURI - PENTRU CA NOUA NE PASA SI IMPREUNA PUTEM FII MAI PUTERNICI !
0268.472124
0745.100089
CASCO

Ce autovehicule se pot asigura?

Se pot asigura autovehicule, vehicule pentru transporturi terestre de bunuri sau persoane, actionate pe principiul motorului, precum si altele, construite si echipate pentru diverse destinatii speciale. Remorcile si semiremorcile se asigura separat.
Asigurarea se incheie numai pentru riscurile prevazute in conditii, cu fransizele, excluderile, extinderile, clauzele speciale prevazute expres in aceasta si in suplimentele de asigurare.

Cine poate sa incheie o asigurare CASCO si ce conditii trebuie sa indeplineasca autovehiculul?

Asiguratorul asigura persoanele fizice si juridice numite asigurati in schimbul platii primelor de catre acestea, pentru pagubele produse, ca urmare a intervenirii riscurilor asigurate, autovehiculelor inmatriculate in Romania, fata de care acestea au un interes. Autovehiculele trebuie sa aiba in momentul incheierii asigurarii, inspectia tehnica valabila.

Care sunt riscurile asigurate?

Asiguratorul acorda despagubiri in limita sumei asigurate, Asiguratului sau, dupa caz, Beneficiarului desemnat, pentru:
- pagubele provocate autovehiculului de ciocniri, loviri, rasturnari, zgarieri, caderi (inclusiv cu prilejul transbordarii), caderea unor corpuri pe autovehicul;
- furtul autovehiculului sau al unor parti componente ori piese ale acestuia, precum si pentru pagubele provocate acestuia ca urmare a furtului sau tentativei de furt ;
- pagubele produse autovehiculului de incendiu, explozie, afumare, patare, carbonizare sau diverse distrugeri, ca urmare a incendiilor;
- pagubele produse autovehiculului de inundatii, uragan, cutremur, prabusire sau alunecare de teren, ploaie torentiala, grindina, trasnet, greutatea stratului de zapada sau gheata, avalansa de zapada , actiunea mecanica a apelor curgatoare sau a obiectelor purtate de ape;
- pagubele produse dotarilor suplimentare montate la autovehicul, declarate de Asigurat in cererea-chestionar, a caror valoare este inclusa in suma asigurata a autovehiculului, numai daca aceste pagube au rezultat ca urmare a producerii riscurilor asigurate;
- pagubele produse ca urmare a riscurilor asigurate partilor componente sau pieselor autovehiculului in timp ce acestea se aflau demontate in vederea efectuarii reparatiei sau intretinerii;
- pagubele produse autovehiculului ca urmare a masurilor luate pentru salvarea lui;
- cheltuielile efectuate in vederea transportului autovehiculului avariat la atelierul de reparatii care poate efectua reparatia, cel mai apropiat de locul accidentului, sau la locul de adapostire al autovehiculului, daca acesta nu poate fi deplasat prin forta proprie.

Care riscuri sunt excluse din asigurare?

Nu sunt cuprinse in asigurare si, deci nu se acorda despagubiri pentru:
- pagubele cauzate autovehiculului de intretinerea necorespunzatoare sau de o utilizare improprie destinatiei acestuia, cele cauzate prin intrebuintare, functionare, uzare ori ca urmare a defectelor de fabricatie ale materialului sau pieselor (inclusiv amplasarea gresita), influentei temperaturii asupra motorului autovehiculului (de exemplu ca urmare a inghetarii apei din instalatia de racire), precum si cele produse motorului, cutiei de viteze sau diferentialului ca urmate a lipsei sau insuficientei ungerii ori supraincalzirii;
- pagubele produse anvelopelor ori camerelor prin taiere, intepare, explozie, cu exceptia cazurilor cand aceste pagube au rezultat ca urmare a producerii unor riscuri asigurate insusi autovehiculului;
- pagubele produse prin actiunea curentului electric asupra oricaror componente ale instalatiei electrice;
- pagubele produse dotarilor suplimentare montate la autovehicul, daca nu au fost declarate de Asigurat in cererea-chestionar si valoarea acestora nu a fost inclusa in suma asigurata a autovehiculului;
- pagubele de orice fel produse autovehiculului ca urmare a patrunderii cu acesta in locuri inundate;
- pagubele indirecte (de exemplu: reducerea valori autovehiculului dupa reparatie, pierderi cauzate de lipsa folosintei autovehiculului, etc.);
- partea din paguba care s-a marit ca urmare a neluarii masurilor pentru limitarea acesteia;
- pagubele produse acelor parti componente ale autovehiculului ce erau avariate la incheierea asigurarii si sunt mentionate in raportul de inspectie al acestuia, care nu au fost remediate de Asigurat si constatate de Asigurator pana la data producerii riscului asigurat;
- inlocuirea anumitor piese avariate ale caroseriei autovehiculului asigurat, aflat in perioada de garantie,pentru remedierea carora, desi reparatia este tehnic posibila si nu afecteaza siguranta circulatiei,unitatea reparatoare impune inlocuirea piesei in scopul mentinerii garantiei;
- pagubele produse oricarui subansamblu sau parti componente ale autovehiculului prin nerespectarea normelor privind incarcarea amararea marfii pe timpul transportului;
- pagubele produse pieselor de rezerva, huselor, prelatelor (cu exceptia celor montate la autovehiculele cu coviltir), combustibililor sau oricaror altor bunuri existente in autovehicule;
- pagubele cauzate atat exteriorului cat si interiorului autovehiculului, de actiunea substantelor corozive;
- pagubele cauzate de incendiu sau explozie produse prin folosirea flacarii deschise, inclusiv la repararea autovehiculului;
- pagubele produse autovehiculului in timpul sau ca urmare a transportarii, tractarii, remorcarea acestuia;
- cheltuielile facute pentru remedierea unor reparatii nereusite, precum si cele pentru transformarea sau imbunatatirea autovehiculului in comparatie cu starea lui anterioara producerii riscului asigurat;
- cazul in care Asiguratul nu a instiintat in scris Asiguratorul, in termenul prevazut in ontractul de asigurare si a procedat la repararea autovehiculului fara acordul Asiguratorului, inainte ca reprezentantul acestuia sa efectueze constatarea pagubei;
- pagubele produse autovehiculului de:
- razboi(declarat sau nu), invazie sau actiunea unui dusman extern, razboi civil, revolutie, rebeluine, insurectie, dictatura militara, conspiratie, greve, tulburari civile, terorism;
- explozie atomica, radiatii sau infestari radioactive ca urmare a folosirii energiei atomice sau materialelor fisionabile;
- poluare sau contaminare de orice natura si din orice cauza;
- pagubele produse autovehiculului, in cazurile in care:
- accidentul a fost produs cu intentie;
- accidentul a fost produs in timpul conducerii autovehiculului sub influenta bauturilor alcoolice, precum si in timpul comiterii unor fapte incriminate de dispozitiile legale privind circulatia pe drumurile publice ca infractiuni, chiar daca aceste fapte nu s-au produs pe astfel de drumuri, sau in timpul comiterii altor infractiuni;
- accidentul a fost produs in timpul cat autorul infractiunii incearca sa se sustraga de la urmarire;
- autovehiculul nu avea certificat de inmatriculare valabil sau o autorizatie de circulatie valabila;
- in momentul accidentului, autovehiculul era condus sau actionat de o persoana fara permis de conducere valabil pentru categoria respectiva de autovehicule, ori dupa ce permisul de conducere I-a fost retras, anulat sau retinut in vederea anularii, ori ca urmare a suspendarii dreptului de a conduce.
Prevederile de la ultimele doua alineate nu se aplica daca autovehiculul asigurat era furat.
- furtul sau tentativa de furt, daca la politie nu s-a inregistrat o reclamatie in acest sens, precum si in cazul in care la comiterea furtului sau a tentativei de furt au luat parte persoane din familia Asiguratorului-persoana fizica, ori in cazul Asiguratului-persoana juridica, prepusii acesteia;
- cazurile in care Asiguratul a incredintat, cu consimtamantul sau, autovehiculul asigurat unei persoane care, refuza sa i-l restituie;
- cazurile in care persoana cuprinsa in asigurare a favorizat producerea riscurilor asigurate sau a diminuat posibilitatea de reducere a urmarilor acestora.

Cum se stabilesc sumele asigurate?

Autovehiculele se asigura la valoarea reala a acestora la data incheierii sau reinnoirii asigurarii. Valoarea reala a autovehiculului reprezinta valoarea de comercializare din nou la data asigurarii (conform facturilor, cataloagelor sau listelor de preturi), mai putin uzura, stabilita in raport cu vechimea acestuia.

Ce reprezinta fransiza si pentru ce riscuri o intalnim la asigurarea CASCO?

Fransiza este partea din fiecare dauna (calculata ca procent din suma asigurata) stabilita prin contract, suportata de Asigurat. Fransizele sunt dupa cum urmeaza:
Obligatorii pentru:
- furtul total al autovehiculului: procent din suma asigurata (exemplu : 20% sin suma asigurata);
- furtul unor parti componente ori piese ale acestuia, precum si pentru pagubele provocate acestuia ca urmare a furtului sau tentativei de furt: procent din suma asigurata (exemplu: 5% din suma asigurata).
Optionale (facultative) pentru avarii totale sau partiale, caz in care Asiguratul, in functie de procentul din suma asigurata ales ca fransiza, beneficiaza de o reducere a primei de asigurare.

Cum se incheie polita?

Polita de asigurare se incheie in baza declaratiilor Asiguratului din cererea-chestionar, numai dupa efectuarea de catre reprezentantul Asiguratorului a inspectiei de risc a autovehiculului (constatarea starii autovehiculului la incheierea asigurarii).
Cererea-chestionar, raportul de inspectie al autovehiculului, impreuna cu anexele la polita, clauzele si orice alte declaratii facute in scris de Asigurat, fac parte integranta din polita.
La incheierea politei de asigurare, solicitantul trebuie sa prezinte actele originale ale autovehiculului: certificatul de inmatriculare si cartea de identitate, in cazul autovehiculelor noi, achizitionate direct de la producatorii sau dealerii din Romania, polita se poate incheia si in baza facturii de cumparare si a autorizatiei provizorii de circulatie.
Asigurarea se considera incheiata prin emiterea de catre Asigurator a politei de asigurare si plata primei de asigurare, respectiv a primei rate de prima, de catre Asigurat si este valabila exclusiv pentru autovehiculele si riscurile specificatein polita.

Cand incepe si cand se termina valabilitatea unei polite?

Raspunderea Asiguratorului incepe la ora 0 a primei zile din perioada de valabilitate inscrisa in polita, dar nu mai devreme de data emiterii politei si platii primei de asigurare de catre Asigurat si inceteaza:
- la ora 24 a ultimei zile din perioada de valabilitate;
- la data producerii unei daune totale, prin plata despagubirii de catre Asigurator.
Suplimentele de asigurare la polita existenta incep cu prima zi din perioada de valabilitate inscrisa in suplimentul de asigurare, dar nu mai devreme de ziua urmatoare datei emiterii suplimentului si platii primei de asigurare corespunzatoare si inceteaza odata cu polita la care este anexat acesta.
In cazul instrainarii autovehiculului, in termen de 5 zile lucratoare de la data interventiei acesteia, Asiguratul poate sa solicite in scris transferul politei de asigurare pentru un alt autovehicul detinut de acesta.
Transferul se face prin emiterea de catre Asigurator a unui supliment de asigurare, dupa completarea unei cereri-chestionar si intocmirea unui raport de inspectie pentru noul autovehicul, prin recalcularea primelor de asigurare in functie de caracteristicile si de valoarea acestuia. In cazul in care nu s-a solicitat efectuarea transferului, polita de asigurare se reziliaza de la data instrainarii.

Pe ce perioada se poate incheia o polita de asigurare?

Politele de asigurare se incheie pe ani de asigurare. La cerere, politele se pot incheia si pe perioade subanuale, dar minim pentru 6 luni de asigurare. Pentru autovehiculele comercializate in sistem leasing sau rate, politele de asigurare se pot incheia pe toata durata contractului de leasing/vanzare in rate.

Unde valideaza o polita CASCO?

Polita de asigurare valideaza pe teritoriul Romaniei sau acoperirea de riscuri poate fi extinsa, la cererea Asiguratului si in afara teritoriului Romaniei.

Cum se poate plati prima de asigurare?

In conditiile in care suma asigurata este stabilita:
- in lei, ratele de prima de asigurare se stabilesc si se platesc in lei;
- in valuta convertibila (USD, EURO, etc.) ratele de prima de asigurare se stabilesc in valuta convertibila si se platesc in valuta sau, in lei la cursul de schimb al Bancii Nationale a Romaniei (BNR) din data platii.
Prima de asigurare se achita anticipat si integral, pentru intreaga perioada mentionata in polita, sau in rate.
Neachitarea unei rate de prima pana la data scadenta sau in perioada stabilita pentru pasuire (acolo unde ea exista) are drept consecinta rezilierea de drept a politei de asigurare. Polita poate fi repusa in vigoare, in baza unui supliment de asigurare, in urmatoarele conditii:
a. in termenul stabilit prin contract Asiguratul trebuie sa solicite in scris repunerea in vigoare a politei;
b. Asiguratul nu solicita pretentii de despagubire pentru eventualele pagube produse autovehiculului in perioada in care polita este reziliata;
c. reprezentantul Asiguratorului sa intocmeasca un nou raport de inspectie al autovehiculului;
d. Asiguratul sa efectueze plata ratei restante la data solicitarii repunerii in vigoare a politei.
Polita de asigurare se considera repusa in vigoare incepand cu ora 0 a zilei urmatoare zilei in care s-a platit rata de prima restanta si s-a emis suplimentul de asigurare.
La asigurarile incheiate pe o perioada mai mica de 1 an (dar nu mai putin de 6 luni), primele de asigurare se calculeaza pro-rata, in proportie de 1/10 din prima anuala, orice luna de asigurare inceputa considerandu-se luna intreaga.

Cum se reinnoieste polita CASCO?

La asigurarile ce se reinnoiesc pe perioade de cate 1 an, daca reinnoirea se face inainte de expirarea valabilitatii politei existente, se acorda reduceri de prima in procent corespunzator cu numarul anilor anteriori consecutivi de asigurare, calculati la data reinnoirii. Reducerea se acorda numai daca nu s-au platit ori nu se datoreaza despagubiri la asigurarea autovehiculelor pentru avarii si furt. In cazul in care nu se respecta termenul prevazut pentru reinnoire, termen stabilit prin contractul de asigurare, polita de asigurare se incheie in aceleasi conditii ca pentru un autovehicul nou intrat in asigurare.

Care sunt obligatiile asiguratului?

Asiguratul este obligat:
a. sa intretina autovehiculul asigurat in bune conditii si in conformitate cu dispozitiile legale, in scopul prevenirii producerii riscurilor asigurate si sa permita Asiguratorului sa verifice modul in care autovehiculul asigurat este intretinut;
b. sa comunice Asiguratorului, in termenul stabilit prin contractul de asigurare numarul de inmatriculare sau modificarea acestuia, in vederea emiterii de catre Asigurator a suplimentului de asigurare cu precizarea numarului de inmatriculare;
c. sa depuna la Asigurator o fotocopie a tichetului de asigurare emis pentru autovehiculul vinovatului de producerea accidentului, daca in procesul verbal al politiei nu este mentionat numarul tichetului si societatea de asigurare emitenta a tichetului pentru asigurarea obligatorie de raspundere civila auto a celui vinovat de producerea accidentului, in cazul in care vinovat este conducatorul auto al unui autovehicul inmatriculat in strainatate, Asiguratul are obligatia de a pune la dispozitia Asiguratorului fotocopia documentului de asigurare de raspundere civila auto al acestuia, valabil la data accidentului;
d. sa ia masuri pentru limitarea pagubelor, in cazul producerii riscului asigurat;
e. sa comunice politiei sau altor organe de cercetare, precum si Asiguratorului orice informatii utile pentru gasirea autovehiculului (in cazul furtului) si sa faca demersurile necesare pentru redobandirea acestuia;
f. sa avizeze in scris Asiguratorul despre pierderea sau furtul cartii de identitate, a certificatului de inmatriculare, a cheilor sau a telecomenzilor autovehiculului, in termenul stabilit prin contract si sa depuna la Asigurator dovada de la politie referitoare la acest lucru;
g. sa instiinteze imediat politia, unitatile de pompieri sau alte organe de cercetare in cazul producerii unui risc asigurat si sa solicite acte de constatare cu privire la cauzele si imprejurarile producerii acestuia;
h. sa nu renunte la pretentii fata de cel vinovat de producerea riscului asigurat;
i. sa conserve dreptul de regres al Asiguratorului impotriva celor vinovati de producerea daunelor;
j. in cazul riscurilor asigurate produse in afara teritoriului Romaniei, sa avizeze si corespondentul Asiguratorului in tara respectiva si sa puna la dispozitia Asiguratorului documentele originale referitoare la cauzele si imprejurarile producerii riscului asigurat si o traducere legalizata a acestora;
k. sa avizeze in scris Asiguratorul despre producerea riscului asigurat, in termenul stabilit prin stabilit prin contract;
l. sa permita Asiguratorului sa faca investigatii referitoare la cauza, imprejurarile si marimea pagubei;
m. sa pastreze intacte partile afectate si sa le depuna la dispozitia reprezentantilor Asiguratorului pentru constatare.
Asiguratorul are dreptul ca, inainte de producerea riscului asigurat sa denunte polita de asigurare, iar dupa producerea acestuia sa refuze plata despagubirii, in cazul nerespectarii obligatiilor prevazute mai sus.
In cazul in care autovehiculul furat sau partile componente ale acestuia au fost gasite, Asiguratul este obligat sa restituie catre Asigurator, in termenul stabilit prin contract, despagubirea incasata sau diferenta dintre aceasta si costul reparatiilor ori inlocuirii partilor componente sau a pieselor ce au fost gasite avariate ori incomplete, daca autovehiculul a fost gasit dupa plata despagubirii.

Cum se face constatarea, evaluarea pagubelor si plata despagubirilor?

Constatarea si evaluarea pagubelor prouse pe teritoriul Romaniei se face de catre reprezentantii Asiguratorului impreuna cu Asiguratul ori reprezentantii acestuia. In afara teritoriului Romaniei, constatarea si evaluarea pagubelor se efectueaza prin corespondenta Asiguratorului din tara in care s-a produs riscul asigurat, mentionati in lista societatilor corespondente din strainatate, care face parte integranta din polita de asigurare.
In cazul producerii riscurilor asigurate in afara teritoriului Romaniei, daca Asiguratul nu a avizat corespondentul Asiguratorului din tara in care s-au produs acestea, la intoarcerea in Romania, constatarea pagubelor si plata despagubirii se va efectua de catre Asigurator numai daca imprejurarile, cauzele si persoana responsabila de producerea riscului asigurat sa rezulte din actele emise de organele in drept din tara unde s-a produs riscul asigurat si sa se poata constata partile avariate si intinderea pagubelor.
Evaluarea pagubelor si plata despagubirilor se face in baza procesului verbal de constatare, intocmit de catre reprezentantul Asiguratorului, prin examinarea autovehiculului, precum si a documentatiei complete solicitate de Asigurator, privind cauzele si imprejurarile in care s-a produs riscul asigurat.
In cazurile in care, cu ocazia efectuarii lucrarilor de reparatie, se constata si alte pagube, produse ca urmare a riscului asigurat, ce nu au putut fi constatate initial, reconstatarea se va face numai la cererea scrisa a Asiguratului, in lipsa reconstatarii, se vor despagubi numai daunele consemnate in procesul verbal de constatare.
In cazul riscurilor asigurate produse pe teritoriul Romaniei, reparatiile se efectueaza la atelierele de specialitate din Romania, fiind exclusa efectuarea reparatiilor in strainatate.
In cazul riscurilor asigurate, in afara teritoriului Romaniei, se pot efectua in strainatate numai reperatiile strict necesare continuarii calatoriei. Asiguratorul despagubeste, in limita sumei asigurate, si cheltuielile de transport al autovehiculului pana la atelierul sau domiciliul Asiguratului din Romania.
Despagubirea nu poate depasi suma la care s-a facut asigurarea, nici cuantumul pagubei si nici valoarea reala a autovehiculului la data producerii riscului asigurat. In cazul pagubelor produse aparaturii montata suplimentar pe autovehicul, despagubirea se acorda in limita valorii acestei aparaturi, inscrisa in cererea-chestionar completata la incheierea asigurarii sau intr-un supliment de asigurare.
In cazul pagubelor produse aparaturii montate pe autovehicul de catre producator, acestea se vor despagubi in limita pretului aparatului mentionat in factura de cumparare a autovehiculului sau in cataloagele de preturi.
La avarierea unui ansamblu sau subansamblu se ia in considerare numai inlocuirea partilor componente sau a pieselor care au fost avariate, chiar daca, cu prilejul reparatiei a fost inlocuit intregul ansamblu sau subansamblu (de exemplu, in cazul avarierii cutiei de viteze, prin spargerea carcasei, se ia in considerare numai inlocuirea acesteia si nu a intregii cutii de viteze). Prin parti componente sau piese care se considera necesar a fi inlocuite se inteleg numai acelea a caror reparare sau folosire, chiar reparate, nu mai este posibila din punct de vedere tehnic, datorita gradului de avariere a acestora ori, cu toate ca repararea este posibila, costul reparatiei depaseste valoarea din nou a partii componente sau a piesei respective, la data producerii riscului asigurat.
Se accepta revopsirea integrala a caroseriei numai atunci cand partile avariate ale acesteia, in unul si acelasi risc, reprezinta mai mult de 50% din totalul suprafetei exterioare a caroseriei, in celelalte situatii se acorda numai revopsirea pertilor avariate constatate in procesul verbal de constatare.
Daca Asiguratul a efectuat unele operatiuni suplimentare sau inlocuiri fata de avariile constatate si mentionate in procesul verbal, costurile acestora vor fi suportate de Asigurat.
In caz de furt al autovehiculului, despagubirile se acorda dupa 60 de zile de la disparitia acestuia, daca intre timp nu a fost gasit. In caz de furt al pieselor si/sau partilor componente, despagubirea se acorda anterior termenului de 60 de zile, insa numai dupa primirea de la politie a confirmarii furtului (si a faptului ca acestea nu au fost gasite). Astfel:
a. daca, inainte de plata despagubirii, autovehiculul (respectiv partile componente sau piesele acestuia) a fost gasit, despagubirile se acorda numai pentru eventualele pagube produse ca urmare a furtului;
b. daca, dupa plata despagubirii, autovehiculul (respectiv partile componente sau piesele acestuia) a fost gasit, Asiguratul este obligat sa respecte prevederile de mai sus.
In cazul avariilor autovehiculului, despagubirile se acorda intr-un termen stabilit prin contract (de exemplu 15 zile lucratoare, de la data cand Asiguratul a depus la Asigurator toate documentele solicitate de acesta).
Despagubirile se platesc astfel: in lei sau in valuta, in cazul daunelor partiale, cand au fost efectuate reparatii in strainatate(cu acordul Asiguratorului) ori in cazul daunelor totale, daca asigurarea a fost incheiata in valuta, iar primele/ratele de prima de asigurare au fost platite in valuta.
In cazul procurarii direct de catre Asigurat, din strainatate, a unor parti componente sau piese necesare pentru inlocuirea celor avariate, cuantumul despagubirii acestora este egal cu:
a. contravaloarea facturii de cumparare, exprimata in valuta convertibila, inclusiv cheltuielile de transport si taxele vamale dovedite cu acte, minus taxa pe valoarea adaugata (TVA-ul extern), fara a depasi preturile unitare de la reprezentanta din Romania, daca asigurarea a fost incheiata in valuta, iar primele/ratele de prima de asigurare au fost platite in valuta;
b. contravaloarea in lei a facturii de cumparare, exprimata in valuta convertibila, inclusiv cheltuielile de transport si taxele vamale dovedite cu acte, minus taxa pe valoarea adaugate (TVA-ul extern), prin aplicarea cursului de schimb BNR de la data facturarii, fara a depasi preturile unitare de la reprezentanta din Romania, indiferent de valuta in care a fost stabilita suma asigurata, daca primele/ratele de prima de asigurare au fost platite in lei.
La cererea scrisa a Asiguratului reparatia se poate face si in regie proprie, in urmatoarele conditii:
- costul reparatiilor se stabileste pe baza evaluarii facute de Asigurator si a documentelor justificative depuse de catre Asigurat privind platile efectiv facute;
- costul reparatiilor se stabileste pe baza facturilor pentru piesele de schimb achizitionate; aceste documente vor fi acceptate la plata.
Din cuantumul despagubirii, Asiguratorul scade:
a. fransizele inscrise in polita de asigurare;
b. in caz de dauna totala, contravaloarea pieselor ramase neavariate ale autovehiculului, care ramane in proprietatea Asiguratului, cu exceptia situatiei cand Asiguratorul plateste despagubiri integrale si isi exercita dreptul de optiune In a prelua autovehiculul;
c. contravaloarea primlor datorate pana la sfarsitul perioadei de asigurate, iar in cazul autovehiculelor comercializate in sistem leasing sau rate, cand asigurarea este incheiata pe toata durata contractului de leasing/vanzare in rate, contravaloarea primelor datorate pana la sfarsitul anului de asigurarein care s-a produs dauna.
Prin dauna totala se intelege fie furtul total al autovehiculului, fie avarierea acestuia, astfel incat costul reparatiilor estimate pe baza de deviz antecalcul, insumate cu eventualele costuri de transport ale autovehiculului si ale masurilor de limitare a pagubelor, sunt egale sau depasesc suma asigurata.
La cererea Asiguratului, Asiguratorul poate sa acorde un avans pentru despagubiri, stabilit pe baza unui deviz antecalcul.
Dupa fiecare dauna platita, suma asigurata se reduce cu suma platita drept despagubire, Asiguratul fiind obligat sa plateasca prima pentru reintregirea sumei asigurate, in caz contrar pentru urmatoarele daune despagubirile se vor reduce corespunzator raportului dintre suma asigurata ramasa dupa plata despagubirii si suma asigurata inscrisa in polita.

Foto Nunta Brasov | Fotograf nunta Brasov | Foto Video Nunta Brasov | Foto video Brasov | Gheata carbonica Brasov | Decoratiuni nunta Brasov